Obecnie komunikacja z klientem odbywa się głównie w internecie, a jedną z najskuteczniejszych jej form jest marketing szeptany. Nie jest to zwyczajna reklama, gdyż  ten rodzaj marketingu polega na przekazie nieformalnym. Marketing szeptany to bardzo wydajny przekaz oparty na psychologii. Dobre słowo usłyszane od kogoś, nie od firmy propagującej pozytywne informacje na swój temat, staje się przekonaniami traktowanymi jak własne. Właśnie dlatego nieświadomie poleca się produkty, z którymi nie miało się wcześniej żadnej styczności.

Marketing szeptany prowadzony w internecie może rozpocząć się od dyskusji, do której włączy się wiele osób. Istnieje mnóstwo różnorodnych forów internetowych, na których można rozmawiać na każde tematy. Zawsze można dołączyć się do rozmowy i przekazać swoją opinie o produkcie lub usłudze. Nie wszystkim klientom należy „aplikować” perswazyjną reklamę i techniki sprzedażowe, nierzadko wolą oni samodzielnie zdecydować o wyborze produktu i miejsca zakupu.

Marketing szeptany w sieci internetowej wykorzystuje się nie tylko do wzrostu sprzedaży, kreowania wizerunku marki czy podnoszenia świadomości o produktach i usługach. Dzięki niemu zmniejszyła się także liczba negatywnych tematów, zwiększył się ruch na stronach oraz zaistniała możliwość zdobywania linków do strony.

Marketing szeptany powinien być etyczny, dlatego najlepiej do tych działań zatrudnić doświadczoną agencję PR, która zatroszczy się o kampanię i jej wynik ostateczny. Obecnie marketing szeptany jest główną formą komunikacji, która posiada swoiste dla siebie narzędzia. Dzięki nim możliwe jest zrealizowanie kompleksowej kampanii reklamowej od założeń, po wykonanie i prezentację wyników końcowych.